ראשי » עיצוב הבית » הדפסת תלת מימד – טיפים לעיצוב הבית

הדפסת תלת מימד – טיפים לעיצוב הבית

פעם אנשים חשבו שמדפסת צבעונית ביתית היא שיא הטכנולוגיה או שרובוט שמנקה את הבית מגיע מסרט עתידני. עם זאת, המציאות מלמדת שגם אם חשבנו שראינו הכול, המוח האנושי חכם יותר מכל מה שטרם הומצא. על כן אין זה יהיה מוזר אם בעוד כמה שנים כל אחד יחזיק בבית מדפסת שהיא דו ממד ותלת ממד בו זמנית. אף מבלי שיידרש להשקיע סכום אסטרונומי. עם זאת, עד שהחלום יהפוך למציאות, נעצור להתמקד במה שקיים כיום – הדפסת תלת מימד. הדפסה שיכולה לסייע לכם למצוא עיצוב מושלם לבית. וברגע שהחלטתם על רעיון להדפיס , זה שלב שבהחלט ניתן למצוא סיבה טובה לחוש גאווה.

מענה אחד עבור אינספור תחומים

הדפסת תלת מימד משרתת בתחום הרפואה – מסייעת לקדם את עולם הכירורגיה בצעדים גדולים, במיוחד בכל הנוגע לשתלים. בתחום ההנדסה, מאפשרת לבחון היתכנות. עוזרת לפסול במהירות רעיונות ולבחון מכניקה בצורה ממוקדת ומהירה, כזו שחוסכת כסף וזמן רב. בעולם האדריכלי, הדפסת תלת מימד מונעת את ההתעסקות הסיזיפית עם קרטוני ביצוע וצבעים. ההדפסה מאפשרת באופן נקי ומדויק קמים לאוויר דגמים מוקטנים וסופר מרשימים. בעולם הצורפות, הדפסת תלת מימד מאפשרת לעצב תכשיטים שטרם נראו, כאלו שמשלבים צורות גיאומטריות סופר מורכבות ושלולא המידול המתוחכם, נראה שהן לא היו מקבלות במה לעולם.

בתחום הלימודים, הדפסת תלת מימד מהווה חלק אינטגרלי מעבודות ההגשה של תלמידי עיצוב תעשייתי. היא מוכיחה ששילוב של השקעה וחזון מאפשרים לפרוץ גבולות. בעולם האופנה, הדפסת תלת מימד מאפשרת להגדיל את טווח המרקמים וההדפסות, שלא לדבר על התרומה של התלת מימד בעולם הבדים וכדומה.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

3 הישגים חשובים בהדפסת תלת מימד

יש להבין ששימוש בהדפסה תלת ממדית מאפשר לקיים שלושה הישגים חשובים:

  1. לבחון במהירות רעיונות – לצורך הדוגמה, אם מעצב אופנה מבקש להבין איך מבנה של בד חדש שטרם נראה משפיע על הנראות והתחושה של כל הגזרה, הרי שהוא אינו צריך להתחיל לחקור לעומק בדים וחומרים, אלא הוא יכול ליצור את מבנה הבד שהוא מחפש באופן מהיר, נקי וממוקד.
  2. לבנות אבי טיפוס – כמעט שכל פרויקט צריך לבנות אב טיפוס. אם כדי להראות למשקיעים, אם כדי להסביר לחברי הצוות את הרעיון במדויק. או אם כדי להבין אלו תיקונים נדרשים לפני שמתחילים לייצר תבניות ולהזמין כמויות.
  3. להשיג חלקים מוגמרים – טעות לחשוב שהדפסת תלת ממדית טובה רק עבור שלב המחקר. יש להבין שבזכות החומרים הרבים שניתנים להדפסה, ניתן להשיג לא רק את הנראות והגודל הרצויים, אלא גם את תכונות החומר. כך שבסופו של יום אותו חומר יאפשר שימוש פונקציונלי.

הדפסת תלת מימד - שלבים בתהליך

הכול טוב ויפה אך עתה שואלים כיצד יוצאים לדרך? ובכן בין אם מדובר בהדפסת טבעת ובין אם מדובר בהדפסת חלק כירורגי, התהליך סה"כ נשאר זהה. ראשית יש להבין כיצד מבקשים שהחלק ייראה. אלו תכונות מבקשים שהוא יאפשר (למשל גמישות וחוסר פריכות). מנקודה זו יש להיעזר בתוכנת מידול תלת ממדית (למשל בתוכנת  SOLIDWORKS הידועה). בין אם באופן עצמאי ואם באמצעות אשף בתחום. ברגע שהדגם התלת ממדי מוכן (והוא מכיל את כל האלמנטים הרצויים, כולל מידות כמובן), יש לשלוח את הקובץ להדפסה. בשלב זה חשוב לאתר נותן שירות שבקיא בתחום ושעובד עם טכנולוגיות וחומרי הדפסה מגוונים. כאלו שעונים סך הדגשים הרצויים. פשוט ויעיל!