ראשי » עיצוב הבית » עיצוב ממ"ד – איך נהפוך את הממ"ד לחדר נעים ומזמין

עיצוב ממ"ד – איך נהפוך את הממ"ד לחדר נעים ומזמין

בישראל החוק קובע בצורה חד משמעית שבכל דירה צריך להיות ממ"ד. יש לכך היגיון, שכן החדר הזה הוא המקום שאליו ניכנס בעת צרה. עם זאת, הממ"ד בבית מהווה אתגרים שונים מבחינה עיצובית. לכן טבעי שכולנו נשאל את עצמנו: יש מה לעשות בנידון? האם עיצוב ממ"ד זה משהו שאפשר להשקיע בו ולהגיע באמת לתוצאה יפה? כל הטיפים במאמר שלפניכם.

עיצוב ממד - איך להפוך את הממד לחדר נעים ומזמין
בתמונה: עיצוב ממ"ד וטיפים

עיצוב ממ"ד – האתגרים שבדרך

הקושי הגדול של רבים מאיתנו לעצב את הממ"ד בצורה יפה נובע בגלל סיבות שונות. למשל, החוק קובע שדלת הממ"ד חייבת להיות יציבה מאוד ועשויה מפלדה. לכן ברור מדוע העיצוב של החלל הזה בעייתי. עם זאת, כדאי לדעת שגם לעניין הזה יש היום פתרונות שונים. למשל, ניתן להתקין דלת כפולה, כך שבכל זאת, בחיי היומיום, אפשר יהיה לפתוח אותה בקלות. קושי נוסף בנושא של עיצוב הממ"ד נובע מהחלון. החלון בממ"ד הינו קטן, מה שאומר שאור השמש מבחוץ מגיע במסורה. אתגר נוסף בעיצוב הממ"ד קשור לעובדה שהקירות עשויים מבטון. קשה בצורה כזאת לעצב אותם ולרוב הם נשארים לבנים, מה שמשפיע כמובן על העיצוב.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת לעיצוב הממ''ד? השאירו פרטים

הכירו את הפתרונות לעיצוב הממ"ד

למרות הקשיים שקשורים לעיצוב הממ"ד, אנחנו רואים שיש בכל זאת לא מעט פתרונות יצירתיים בנושא. ראשית, במקום לתלות תמונות על הקירות, אפשר פשוט להדביק טפטים. יש היום אינספור סוגים וסגנונות של טפטים יפים. לכן, כל מה שאתם צריכים, זה לבחור את הטפטים הנכונים מבחינתכם ולעצב בעזרתם את הממ"ד שלכם. היום, כאשר מדברים על עיצוב הממ"ד, טפטים הם כמעט תמיד חלק מהעניין הזה ולא במקרה. לכן אין ספק שגם בבית שלכם הם יוכלו להתאים בצורה מושלמת. מעבר לכך, כמובן שתוכלו גם לבחור לשלב במקום דלת נוספת. כלומר, קיימת דלת ממד תקנית, אך אפשר להוסיף עוד דלת פנימית שתשמש אתכם בחיי היומיום.

בחירת הצבעים הנכונים

עיצוב הממ"ד דורש מאיתנו להתייחס גם לצבעים נעשה שימוש, ממש כמו שקורה בעיצוב של חדרים אחרים. זה נתון שבהחלט כדאי לקחת בחשבון, כי פעמים רבות הצבע משפיע על התוצאה הסופית. לכן, אם תוכלו לבחור צבעים שונים שמשתלבים יפה אחד עם השני, מה טוב. זה פרט שאולי נראה קטן ושולי, אך הוא ישפיע מאוד על הממ"ד כולו. ממ"ד שיש בו שילוב בין צבעים יפים שמשלימים אחד את השני הוא ממ"ד שנעים יותר להיכנס אליו.

הגדירו מטרה לחדר

טיפ נוסף שנוכל לתת לכם בנושא של עיצוב הממ"ד, הוא להגדיר את המטרה ולעשות תכנון מדויק. כלומר, כולנו ידועים שהממ"ד נועד להיות בשימוש כדי להגן עלינו, אך אפשר להשתמש בו גם בחיי היומיום. אם תהיה הגדרה ברורה לחדר הזה, כמו משרד או חדר ילדים, ניתן יהיה לעצב אותו בהתאם. לכן חשוב מאוד להתייחס לכך כבר בתחילת הדרך, עוד לפני שנכנסים לפרויקט העיצוב עצמו. אם תדעו מה המטרה ואיזה שימוש תרצו לעשות בממ"ד בחיי היומיום, יהיה לכם קל יותר לעצב אותו. 

שילוב של טקסטורות שונות

שימו לב: כל עוד אתם שומרים על החוק ועל התקנים של הממ"ד, תוכלו לעצב אותו איך שתרצו. השילוב בין טקסטורות שונות יכול לתרום רבות לעיצוב הממ"ד, ממש כמו שילובי צבעים שונים. לכן, אם אתם תוהים כיצד להתמודד נכון עם אתגר כמו עיצוב הממ"ד, כדאי שתפנו אל המומחים. מי שחי ונושם את תחום העיצוב יוכל לסייע לכם לעצב כל חדר בבית, כולל את הממ"ד.