ראשי » טיפים » עיצוב חדרי תינוקות – טיפים שחייבים לשים לב לפני שמתחילים לעצב

עיצוב חדרי תינוקות – טיפים שחייבים לשים לב לפני שמתחילים לעצב

בשבועות האחרונים לפני הלידה, מירב תשובת הלב מתמקדת בתהליך עיצוב הבית. באופן טבעי, מרכז תשומת הלב הוא בחדר התינוק, כך שחשוב לכם לקחת את כל ההחלטות הנכונות. בגלל שזה הוא ילד ראשון, אין לכם את כל הידע הדרוש בנוגע לתהליך עיצוב חדר לתינוק. במדריך הקרוב ננסה לעשות לכם קצת סדר ולחסוך כמה החלטות מבלבלות לאורך הדרך.

עיצוב חדר לתינוק חייב להיות בטיחותי

החדר של התינוק הוא המקום שבו אתם צריכים להרגיש בטוחים. ועוד יותר חשוב מכך הילד שלכם צריך להיות בטוח. זה מתחיל בפרטים הכי קטנים כמו תכנון המיקום של השידות והמדפים. לצד נעילת דלתות ומגירות ששומרת על הילד שלכם. אבל, עוד לפני שאתם מגיעים לסידור החדר עצמו, צריך לבדוק אילו מוצרים אתם קונים. כל רהיט שנכנס לחדר שלכם הוא רהיט שעומד בסטנדרט של מכון התקנים הישראלי. הסטנדרט הזה מאפשר לכם להיות סמוכים ובטוחים שלקחתם החלטה נכונה, ושאתם בוחרים במוצר בטוח ובטיחותי לילד שלכם. מכון התקנים בודק את העמידות לאש, את כמות החומרים הרעילים, ואת השימוש בחלקים קטנים. וזה הוא רק חלק קטן מן הבדיקות שהמכון מבצע לכל מוצר שמגיע לארץ. וכמובן אל לכם לשכוח כיסויים לשקעי החשמל, אשר ימנעו תאונות מסכנות חיים בקרב ילדים שעושים צעדים ראשונים.

סביבה שימושית להורה ולתינוק

בשונה מתהליך עיצוב הבית, עיצוב חדר לתינוק חייב להיות עיצוב פונקציונאלי. בימים ובשבועות הראשונים לחיים של התינוק שלכם, אתם לומדים להכיר זה את זו, וליצור שגרת חיים לכל המשפחה. יש המון משימות שצריך לטפל בהן. ולפעמים מדובר על כמה משימות שמתרחשות בו זמנית. אבל במרכז תשומת הלב שלכם תמיד עומד הילד והאחריות לביטחונו היא עליכם. אתם לא יכולים להסיט את המבט לרגע מהתינוק, ואם אתם נמצאים במהלך החתלה או זמן מקלחת, כל מוצר שאתם צריכים חייב להיות נגיש לשליפה. כאן בא לידי ביטוי האופן שבו חדר השינה של התינוק מאורגן. שידת ההחתלה היא הרהיט המרכזי של החדר, ולכן היא חייבת להכיל מספיק מקום לכל המוצרים שאתם צריכים. בחירת שידת החתלה אם כך, היא איזון מושלם בין עיצוב מיוחד לבין פונקציונאליות ברמה גבוהה.

שילושי צבעים ותאורה

משחקי צבע ותאורה בתוך חלל המגורים של הילד יוצרים את האווירה שאתם חולמים עליה. מבחינת שימוש בצבעים, היום כמעט כל פלטת הצבעים יכולה להתאים לחדר השינה של התינוקות. יחד עם זאת, הורים עדיין מעדיפים לעשות שימוש בצבעים רכים דוגמת צבעי פסטל. כמו כן, יש המון הורים שמבקשים להכניס הדפסים מיוחדים כחלק מעיצוב הקירות, כדי לגרות את הילדים ולהפוך את החדר למעניין יותר. גם התאורה שתבחרו לחלל החדר תשפיע על המראה הסופי. בשעות היום, התאורה בחדר השינה קצת פחות קריטית, בגלל האור הטבעי. אבל בשעות הלילה חשוב לייצר תאורה רכה שמתאימה להנקה בסביבה רגועה ושקטה. שתעודד את התינוק לישון ותאפשר לכם לטפל בו. השקעה ברכישת גופי תאורה יוקרתיים ואיכותיים, היא אפשרות מתקבלת על הדעת. ויכול להיות שתרצו לבחור בכמה גופי תאורה קטנים (בסגנון מנורות לילה), שיפזרו ברחבי החדר. כך ניתן יהיה לשלוט בכמות האור בתוך חלל החדר לאורך כל שעות היממה.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים