ראשי » טיפים » בין סינית לעברית – זה הזמן לדעת מונחי יסוד בתחום השיווק

בין סינית לעברית – זה הזמן לדעת מונחי יסוד בתחום השיווק

כולם מדברים על מיתוג ועל ייחוד, אך מה באמת מסתתר מתחת למעטה השיווקי שכולם מדברים עליו וכולם מייחלים לו? ובכן מי שאינו מגיע מהתחום, אלא "רק" בעל עסק שמבקש לצמוח ולגרום לקהל היעד לסגור עסקה. אינו בהכרח מבין מהי החשיבות של בידול, צבעוניות, עבודת קופי והתמצאות בעולם הקידום האורגני והממומן. פה אנו באים לומר שזה בסדר גמור. אך עם זאת כן יש צורך בשינוי תפיסתי. שנסביר? מצד אחד רצוי להשאיר את העבודה לאנשי מקצוע שנושמים וחולמים שיווק דיגיטלי. אך מצד שני חשוב לא לחוש מחוץ למשחק.

מיישרים קו לגבי מושגי דיגיטל

מושגי עיצוב דיגיטלי

UI – מדובר בממשק משתמש ברמה החווייתית, ברמה שבה הגולש ניגש לממד הטכנולוגי – חיבור מעשי בין הלקוח, הממשק הטכנולוגי והמוצר עצמו.

UX – צמד אותיות שעשוי להיראות מאיים, אך הוא בסה"כ מדבר על דבר מאוד חיובי – חוויית משתמש שמורכבת משילוב נכון בין מענה פרקטי ורגשי שעל האתר/אפליקציה לדעת לשדר. במילים פשוטות? הכוונה היא לייצר תרחיש משתמש אינטואיטיבי וידידותי. מכאן ש UX מודד את שביעות הרצון מהמוצר.

באנר – תוכן מעוצב שמטרתו לייצר פניות באמצעות מסרים מדוייקים ועיצוב מושך עין, ישנם באנרים סטטיים ובאנרים מונפשים – GIF.

עימוד תוכן – עימוד גרפי הוא תהליך שילוב התוכן והעיצוב ליחידה אחת – סידור הכותרות, האלמנטים השונים, הטקסט על גבי הרקע, אייקונים ולוגואים וכיו"ב.

מושגים בתחום קידום אתרים ושיווק דיגיטלי

יחס נטישה – אחוז הגולשים שהגיעו לדף הרצוי אך החליטו לעזוב, תוך כדי השוואה לחודשים אחרים. מוביל להסקת מסקנות חשובות אודות אופי ההתנהלות.

מילות מפתח – כלי שיווקי בעל ערך רב. המילים או הביטויים שבהם קהל היעד משתמש כאשר הוא מחפש את המוצר/שירות.

עמוד נחיתה – עמוד שיש לו מספר שניות בודדות להעביר את המסר הרצוי באופן ברור ומושך. העמוד מסייע לבצע המרה. ההמרה יכולה להיות השארת פרטים, כניסה לאתר, רכישת מוצר וכדומה. פה יש הרבה מקום לעיצוב נכון ולניסוח קולע.

ניווט – התמצאות באתר באופן נוח ונגיש. כל עוד ברור מה מוביל למה וכיצד עוברים בין שני מוקדים רצויים, כך חווית המשתמש יותר חיובית והגולש ימשיך לשתף פעולה.

PPC – אחת מדרכי השיווק המרכזיות – משלמים פר הקלקה. שיטה זו יכולה לפעול במגוון אפיקים ולהשלים את פעולת הקידום האורגני.

SEO – קידום אורגני. הרעיון הוא להוביל את התוכן לראש תוצאות החיפוש. פה נמצא מגילה שלמה של חוקים שמחייבים ליישר קו. לצורך הדוגמה יש ליצור קישורים, להשקיע בתוכן מקורי, להוביל לשהייה ממושכת באתר ועוד.

רימרקטינג – הרעיון הוא "לחזר" באופן ממוקד אחר לקוחות פוטנציאליים שכבר הראו סימני התעניינות, אך מסיבה כלשהי לא השלימו את הרכישה.

כלי מדידה – כל יעד שיווקי ניתן מדוד, השאלה היא באלו כלים משתמשים. חשוב להצהיר כבר על ההתחלה כיצד מתנהל המעקב אחר השגת היעדים ובאמצעות אלו כלים.

מיתוג

מותג – הDNA של העסק. מרמת הלוגו ועד רמת הסלוגן ואופי הנגישות באתר. הרעיון הוא לייצר זהות ייחודית שתעבור ללקוח באופן חוויתי.

שפה מותגית – הדרך שבה המותג פונה אל הצרכן, זה בעצם מסכם את סך ה-DNA של המותג. פה נמצא גם ספר המותג שמציג את פלטות הצבעים של המותג, נראות המוצרים, כרטיסי ביקור ואפילו עד לדרך ההתנסחות מול לקוחות. 

מאפייני מותג – נגזרת של הגדרת המותג. ירידה לפרטים ברמת התכונות והמאפיינים של סך הנגזרות שנוגעות לעסק מבחינה חווייתית – עיצובים של דף נחיתה ומודעות, בחירת סקלת צבעים, בחירת פונט, אפיון המסר שמבקשים להעביר ללקוח וכדומה.

יעדים – הגדרת יעדים ותתי יעדים עסקיים, כולל הגדרת תאריכים.

 
רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

זהו, אתם יודעים את הבסיס על מיתוג ושיווק דיגיטלי!

התמונה מתחילה להתבהר? מיתוג ושיווק דיגטלי מתחלים להישמע הגיוני? כמובן שיש עוד עולמות שלמים לחקור בנושאים האלו. מדובר בעולם מסועף של "חוקים" שמצריך כמות יפה של יצירתיות לצד דיוק ברמה מאוד גבוהה. בהצלחה!