ראשי » מיתוג » כמה טיפים על מיתוג למתחילים – מה זה מיתוג בכלל?

כמה טיפים על מיתוג למתחילים – מה זה מיתוג בכלל?

חשוב להבין שמיתוג מהווה עוגן להצלחה. מיתוג הוא הפרמטר שלוקח את העסק שלך ומצליח לבדל אותו משאר המתחרים. מיתוג הוא היכולת לזקק את הרעיון של העסק ולהעביר אותו ללקוח בכל אפקט שיווקי, כך שהלקוח לרגע לא יתבלבל בינך ובין המתחרים, ומהר מאוד יבין מהי המהות והערך המוסף של העסק. מכאן שחשוב לעשות עבודה טובה. ובו זמנית לזכור שכיום רוב התחומים מתמודדים מול שלל מתחרים. כך שבהחלט נדרשים להיות חדים. אז הכנו רשימה של מיתוג למתחילים באמצעות 7 השלבים הבאים:

מיתוג למתחילים - הכירו את 7 השלבים שיעזרו לכם

שלב 1: ניתוח לב פתוח לקהל היעד

כדי להצליח "לגעת" בקהל היעד, הכרחי להבין מה מניע אותו, מה הוא מחפש, מה מושך אותו וכמובן מה הסטטוס. הגיל, המגדר, האופי התעסוקתי, התחביבים, המיקום הגיאוגרפי שלו וכדומה. ככול שיותר נבין מי "עומד בצד השני", כך המשימה לדבר אליו תהיה יותר פשוטה. לאחר שהתמונה ברורה, יש לשקול האם לייעד חלק מהמוצרים/שירותים לקבוצות שונות. באופן כללי רצוי לחלק את קהל היעד לתתי קטגוריות.

שלב 2: היה נוכח

כל אחד אוהב שמקשיבים ומתעניינים בדעתו, ובטח כאשר מדובר בקהל היעד שלנו. מכאן שחשוב ביותר לפתח ערוצי תקשורת שדרכם ניתן לקבל משוב ודרכם ניתן להבין מה עובד יותר ופחות טוב מבחינת הלקוח.

שלב 3: הגדרת מיצוב

עוד לפני שנוגעים בחווית המשתמש – UX\UI, הכרחי למתג את העסק כראוי. זה אומר להגדיר במדויק את תכונות העסק – כולל תכונות שמצליחות לייצר בידול משאר המתחרים. שנדגים? מותג צעיר ודינאמי או מותג יוקרתי ורציני.

שלב 4: שומרים על שפה אחידה

לאחר שקובעים מיצוב, יש לוודא שהוא בא לידי ביטוי בכול אספקט שיווקי. זה אומר שעליו להיות נוכח בכל עיצוב ועיצוב של מודעה וזה אומר שעליו להיות נוכח בעיצוב של האתר ובסלוגן של דף הנחיתה, כאשר לרגע אין לשכוח את "ממד החוויה" שמצליח לחבר את הלקוח ולשאוב אותו פנימה.

שלב 5: איכות

לאחר שמוצאים את הדרך להטמיע את הDNA (את המיתוג הרצוי) בשלל אפיקי השיווק. יש לוודא שלא מתפשרים על איכות. כל תמונה ומשפט צרכים להיות מדויקים. לשם כך יש לוודא שכל עובד שלוקח חלק בקידום והצגת העסק מאופס כראוי על המסר שמבקשים להעביר

שלב 6: חשיפה נכונה

אם נחזור לרגע אחורה לניתוח מאפייני קהל יעד, נציין שגם חשוב להבין היכן "מסתובב" ברשת הדיגיטלית קהל היעד, ובהתאם למידע שמתגלה יש להפנות אליו מידע. כך למשל אם קהל היעד הוא אנשי עסקים מעל לגיל 60, לא יהיה נכון לבחור באינסטגרם, אלא יהיה יותר נכון לפנות אליו דרך מאמרי טאבולה ופעילות בלינקדאין.

שלב 7: כוח עזר מקצועי

לאחר שהפנמנו כל מה שיש לעשות, נעצור ונרגיע שאין זה נכון לפעול לבד, אלא בכול הנוגע למיתוג וחשיפה, יש להיעזר באנשי מקצוע שבקיאים בתחום שיווק דיגיטלי. רק כך ניתן לדייק את הדברים ולזרז תהליכים, כאלו שיובילו לדרך הפעולה הנכונה ביותר.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

מיתוג למתחילים - שלב הסיכום

מיתוג הוא בסיס של כל עסק שרוצה לבסס לעצמו זהות. אז כן, מיתוג מדויק מאוד חשוב, מדי כמה שנים רצוי לבחון מיתוג מחדש (מבלי לאבד את הזהות הראשית), מדובר בעבודה מקיפה שנוגעת בשלל אספקטים משלימים, ואם רוצים להגיע לתוצאות הרצויות (בהחלט חשוב להגדיר כראוי מטרה ותתי מטרות), חשוב לקבל עזרה מקצועית. מה עוד? הכרחי להפנים את העובדה הבאה: הוצאות עבור שיווק נועדו להחזיר את עצמן ואף להוביל לתשואה משמעותית.