ראשי » UI/UX » UI UX – מי הם ומה ההבדלים ביניהם?

UI UX – מי הם ומה ההבדלים ביניהם?

למתבונן מהצד המונחים UI/UX מתארים את אותו הדבר בדיוק. אבל בעולם שבו חוויית המשתמש היא אלמנט חשוב בחייהן של חברות, ההבדלים הולכים ומתחדדים. יותר אנשי מקצוע נדרשים להסביר ללקוחות מה המשמעות של המונחים הללו. וכדי לעזור לכם לעשות קצת סדר, יצרנו לכם מדריך קצר שמספר הכל על UI/UX.

אפיון חווית משתמש – ה UX

User Experience Design או בעברית אפיון חוויית המשתמש הוא השם המלא של UX. תהליך אפיון זה הוא תולדה של האפליקציות והטלפונים החכמים. כאשר מטרת האפיון היא לקבוע את מבנה הממשק ואת השימושיות. איך הרעיון הראשוני של אפליקציה הופך בסופו של יום למבנה שיהיה קל לניהול. המטרה של אנשי המקצוע בתחום היא לראות את השלם ולהבין איך הוא נבנה מסך חלקיו. האם משתמש יצליח להבין בצורה אינטואיטיבית כל אלמנט של האפליקציה? מה הן נקודות הטורפה? איך אפשר לשדרג את המערכות וליצור חוויה טובה יותר? כל אלו הן שאלות שאיש המקצוע יידרש לתשובות עליהן.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

עיצוב ממשק משתמש – ה UI

User Interface Design ובעברית עיצוב ממשק משתמש הוא האח התאום והשונה של UX. אם ב UX המעצב מתעסק באלמנטים שימושיים של האפליקציה. ב UI המעצב מסתכל על האלמנטים הגרפיים. כאן מדובר הלכה למעשה על עבודת עיצוב, אשר בוחנת את פריסת העמוד והשימוש באלמנטים וויזואליים שונים. הכל כדי להביא לקדמת הבמה מידע רלוונטי ו"לסדר את העין" של המשתמש, בהתאם לנקודות האטרקטיביות במסך. העיצוב הוא בהחלט חשוב, אבל מעצב טוב ישתמש בו ככלי להשגת המטרה. כלומר עיצוב ממשק משתמש לחנויות מקוונות יביא לכך שיותר אנשים מבצעים את פעולת הרכישה של המוצרים.

UI UX - שיתוף פעולה שמייצר הצלחה

בעוד שמעצב UX אחראי לשימוש באפליקציה. מעצב UI אחראי ליצור תמונה ויזואלית מרשימה. כלומר, כבר מהשלבים הראשונים לעבודה, מדובר על צוותים שעובדים צמוד. תהליכי קבלת ההחלטות של הצוותים משפיעים על התוצר ולכן רמת הסנכרון היא אבסולוטית. ברגע שאנשי UX החליטו על מיקום של כפתור מסוים, אנשי UI ימצאו את הדרך העיצובית להבליט אותו לעין הלקוח. ואם צריך לבצע שינויים או להרחיב את האתר, הצוות מתיישב לסיעור מוחות כדי לראות איך לא לפגוע בממשקים הקיימים.

תהליך מחקר ופיתוח משותף

עוד לפני שמתחילה העבודה בפועל על עיצוב חוויית המשתמש וממשק המשתמש, אנשי צוות העיצוב יוצאים למחקר. המחקר נוגע גם לקהל המטרה של האפליקציה. אבל גם לבדיקה של אפליקציות חדשות או מתחרות אחרות שקיימות בשוק. מידע רחב ומעמיק על הציפייה של הקהל וההתנהגות של הקהל, יכול לפשט את תהליך העבודה. וכתוצאה מכך ליצור עיצובים ייחודיים שמדברים בשפה ברורה. פיתוח נכון של אפליקציות הוא פיתוח של מבוסס על ניסוי וטעיה. כך שהמטרה הראשונית היא ליצור גרסת בטא לאפליקציה, שתהווה כמעין כלי ניסוי של צוותי העיצוב. באבטיפוס המעצבים יבקשו לקבל את חוות דעתם של לקוחות, כדי לבצע סבב שינויים ושיפורים אחרון. בסופו של תהליך, המטרה היא להוציא לשוק מוצר סופי עם כמה שפחות שגיאות או צורך בתיקונים. הרי האפליקציות שמצליחות לספק חוויית משתמש מעולה, הן אלו שמשנות את חיינו והופכות את הטכנולוגיה זה חלק בלתי נפרד מהחברה