ראשי » שירותים מומלצים » רישום סימן מסחר – חלק חשוב בתהליך המיתוג של כל עסק

רישום סימן מסחר – חלק חשוב בתהליך המיתוג של כל עסק

ההקמה של מותג חדש היא משימה רבת פעלים. לאורך כל שלבי הדרך אתם נדרשים ליצור בידול וייחודיות אל מול המתחרים, בכל מיני רמות. על אחת כמה וכמה, בעת יצירת הלוגו והשם, הייחודיות והבידול הן משימות קריטיות. מהסיבה הזו אתם חייבים להשקיע זמן ומחשבה ביצירת רישום סימן מסחר, כבר בשלבים הראשונים של המותג. אבל איך בדיוק מתנהל התהליך? ומה אתם צריכים לעשות? כל הפרטים בכתבה הבאה.

מה הוא סימן מסחר בעולם המיתוג והשיווק?

בתחום השיווק והמכירות, העברת המסרים ללקוח היא כלי עבודה מרכזי. אחידות המסרים והיצירה של שפה למותג, מבוססת על כלים רבים. בניהן גם ניתן למצוא את הסימן המסחרי של החברה שלכם. סימן מסחרי יכול להיות לוגו, טקסט כתוב, או סלוגן. הצבעים והצורות בתוך הסימן, הם חלק מהמאפיינים של החברה שלכם, כמו גם אופן הצגת הסימן. ברגע שיש לכם את הבסיס לסימן המסחרי, אתם נדרשים לפעול במהירות כדי לרשום אותו בצורה פורמלית. בישראל, הגוף אשר אחראי על יצירת רישום סימן מסחר הוא משרד הפטנטים, אשר יושב בירושלים ובוחן את הבקשה. פנייה לרישום דורשת מכם להוכיח את הייחודיות של הסימן ואת הקשר של הסימן למותג שלכם. כך שמדובר על תהליך שלוקח זמן ומצריך מכם המון סבלנות לאורך הדרך.

רוצים שנעזור לכם ברישום סימן מסחר למותג? השאירו פרטים

איך להגיש בקשת רישום סימן מסחר?

תהליך הגשת בקשת רישום סימן מסחרי, מתחיל בחברה שלכם. כאמור, לאחר סיעור מוחות ועבודת רקע מקצועית, אתם יוצרים את הלוגו שיהפוך אתכם למותג. השקיעו מחשבה בפרטים הקטנים, כדי לייחד את הלוגו שלכם ולהפוך את בקשה לחזקה ומשמעותית יותר. למשל, על ידי שימוש במילים שאינן קשורות ישירות לתחום הפעילות של החברה. מכאן ואילך, ניתן לעבוד עם עורך דין לרישום סימן מסחרי כדי לנהל את ההתקשרות עם משרד הפטנטים. מעת הגשת הבקשה, יעברו חודשים ארוכים של בחינה ותיקון עד שתקבלו את האישור הסופי. המשרד יכול לדרוש מכם לבצע שינויים או התאמות. להחליף את הצבעים ולשפר את הפונטים של הלוגו. והכל על מנת להימנע ממצב שבו הלוגו שלכם, דומה מידי ללוגו של חברה אחרת.

התרחבות העסק לשווקים חדשים – היא משימה אפשרית בהחלט

החשיבות של סימן מחסר בארץ היא גדולה מאוד. אבל מה אם אתם רוצים לצאת לשווקים חדשים? באופן עקרוני, חברות הפועלות ברמה הגלובלית, נדרשות לבצע תהליכי רישום משלימים. בהתאם לאמנות בינלאומיות, העבודה על רישום מסחר גלובלי מבוססת על מערכת בקשות אחת. מערכת מדריד, מרכזת את כל המידע וממנה מתקבלים אישורים לסימנים רשומים במדינות העולם השונות. עליכם להחליט באילו מדינות אתם רוצים להגיש בקשה, שכן בכל הגשה יש אגרה. ולבצע את העבודה דרך המערכת עד לקבלת אישור הרישום.

הליווי המקצועי של עורך דין לרישום סימן מסחר

כפי שאתם בוודאי מצליחים להבין, ההליך אל מול משרד הפטנטים ומערכת מדריד הוא מורכב. יש כל כך הרבה שלבים בדרך. דרישות לתיקונים, התאמות, בחינות מקצועיות. ואתם לא תמיד יודעים איך להתמודד עם כולן בבת אחת. על כן, הדרך הכי נכונה ברמה המקצועית, להתמודד עם האתגר היא בעזרת ליווי של עורך דין לרישום סימן מסחרי. שלב אחר שלב, בזהירות המתבקש ובאחריות כלפי המותג שלכם, אתם תוכלו לשמור על המיתוג שלכם לאורך שנים.