ראשי » מיתוג » מיתוג – למה מיתוג חשוב וכמה הוא באמת משפיע ושווה?

מיתוג – למה מיתוג חשוב וכמה הוא באמת משפיע ושווה?

רבים מהעסקים מכירים בחשיבותו של מיתוג נכון, מדויק, ייחודי ושמתאים באופן מושכל למאפייני קהל היעד. עם זאת, עסקים רבים אינם ששים להשקיע בכך ואף אינם ממהרים לרענן את הקיים. גם אם ברור שהמיתוג הנוכחי כבר אינו רלוונטי. גם אם מדובר בשיח יומי שמהווה הזדמנות חשובה. מדוע? בשל אותה סיבה פשוטה שמונעת לא מעט מהלכים: עלויות כמובן. אז כמה עולה התהליך והאם ההוצאה אכן מהווה בחירה נבונה? כל הפרטים מוגשים עבורכם כאן:

מיתוג - הוצאה לשם הכנסה

לא פעם ניתן לשמוע את המשפט הבא: "אדם עני לא יכול לעשות רכישה זולה". המשמעות היא שאם רוכשים בזול רוב הסיכויים שבעוד פרק זמן קצר יצוצו עלויות משלימות. אף יותר מכך – תידרש רכישה מחודשת. כך גם נכון הדבר בכול הנוגע לשיווק ובעיקר למיתוג – כדי לראות כסף יש להוציא כסף. נשמע מוזר? ובכן הוצאה מושכלת בתחום המיתוג עתידה למזער הוצאות. פשוט כי סך ההתנהלות תהיה יותר נכונה וממוקדת מטרה כבר מנקודת הבסיס.

מה עומד מאחורי ההבטחה?

יש להסתכל על ההוצאה כעל השקעה עתידית, כאשר אין לדאוג, העתיד הרבה יותר קרוב ממה שנדמה. פה ראוי לעצור ולחדד מהו בדיוק מיתוג. רבים טועים לחשוב שהעבודה המיתוגית מושתת אך ורק על בניית אתרים ועיצובם, על בחירת סלוגן ולוגו, משרדים מעוצבים ועל עיצובים משלימים. עם זאת, יש להבין שמיתוג הוא מונח שמשפיע בצורה הרבה יותר רחבה על התפיסה של העסק בעיני הלקוח. בין היתר מיתוג הוא תהליך אסטרטגי שמצליח לגשר בין UI\UX ובין מיצוב תכנית עסקית, כאשר הרבה פעמים יש לצלוח את האתגר הבא: להתגבר על המתחרים שבעצמם עושים עבודה לא רעה.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

מיתוג - בואו נדבר במספרים

אז הגעתם למסקנה שנכון לפנות כמה שיותר מוקדם לחברת המציעה שירותי מיתוגים, אך ראשית מבקשים לדעת מהן העלויות? לצערנו אין תשובה אחידה. טווח המחירים כה גדול, כך שכמעט ואין טעם לציין אותו. המחיר יכול להתחיל מ 5,000 ש"ח והוא יכול להיות גבוה פי 20! במה זה תלוי? ראשית במומחיות של חברת המיתוג ושנית במאפייני בית העסק – גודל בית העסק והמצב הקיים של האפיון הנוכחי בהחלט משפיעים בצורה ישירה על העלות.

בחינה מקצועית של הצעת המחיר

קיבלתם הצעת מחיר? מעולה! עתה תעברו לבחון אותה בצורה מקצועית. תוודאו שהיא כוללת מחקר מעמיק אודות קהל היעד, בניית תהליך אסטרטגי (מחולק לשלבים), הגדרת יעדים, מיתוג חזותי וכמובן תכנית שיווקית שנתית, כי השלמת המהלך ללא הפצה דומה לרכב ללא גלגלים.

שילמתם - מה עתה?

קיבלתם החלטה מושכלת להשקיע במיתוג עסקי? ובכן בשלב זה עליכם לצפות ליהנות מהפירות הבאים: להגדיל את היקף העסקאות באופן משמעותי, להעלות מחירים ולהפוך לקוחות ללקוחות קבועים. בכול זאת מחפשים כיצד ניתן לחסוך? ובכן ידוע לכל שמיתוג נוגע בצורה נקודתית בעיצוב לוגו, בבחירת סקלת צבעים וכדומה. פה התוצאה בהחלט יכולה להיות נכונה ומרשימה, אך מצד שני יש לקחת בחשבון שאין מדובר במיתוג מקיף, משמע העלות אומנם הרבה יותר זולה, אך באותה נשימה היא לא תוביל לאותה תשואה, ואף לא קרוב לכך. מהי המסקנה? במקום להשקיע בנפרד בעיצוב גרפי ולאחר מכן להבין שמשהו עדיין חסר, עדיף על ההתחלה לפעול באופן מסודר. בהצלחה!