ראשי » מיתוג » מיתוג מחדש – מתי ולמה?

מיתוג מחדש – מתי ולמה?

המיתוג של עסק הוא בעצם תעודת הזהות שלו. הרעיון, המהות, המאפיינים, המטרה והייחוד שלו. מדובר באוסף של חוויות שהעסק משדר והלקוח קולט, כאשר אין מדובר בנטו סממנים ויזואליים. אלא יותר ברעיון הכללי שעומד מאחורי הקלעים של בית העסק. פה אנו מבקשים להבהיר שגם אם בית העסק מחזיק במיתוג מנצח, עדיין מדי תקופה רצוי לבחון לבצע ריענון. מדוע? כי העולם הדיגיטלי יותר רץ מאשר מתקדם קדימה. ועל כן יש להכיר בכך שטרנדים, צרכים וטכנולוגיות כל העת משתנים ואם לא משלימים פערים, פשוט נשארים מחוץ למשחק.

כל הסיבות לשקול מיתוג מחדש

אז מה מחכה לכם אם רק תשכילו לבצע מיתוג מחדש? למה באמת שווה להשקיע במיתוג שסה"כ עובד טוב? ובכן באמצעות חידוש ניתן להוכיח ללקוחות שאתם כל הזמן נמצאים עם היד על הדופק. ערים לחידושים שנוגעים לתחום, זוכים להעניק מענה לאותן תגובות פחות מחמיאות ש"זורקים" עסקים מתחרים. אפשר למצוא סיבה להעלות מחירים, אפשר להגדיל את קהל הלקוחות, אפשר להחזיר תחרות מול מגוון עסקים מתחרים. זוכים "לרכב על גל טרנדי" ואף מיתוג מחדש מאפשר לעדכן את סל השירותים.

מקרה לדוגמה

באופן כללי ההמלצה היא כל הזמן להיות עם היד על הדופק ומדי 5 שנים לעצור לבחון ברצינות היתכנות עבור שינוי המיתוג. להלן 2 דוגמאות למקרים שבהם נכון לבצע שינוי מיתוגי. חברת קמינים ערה למהלך התקשורתי שקורא למזער שימוש בקמינים. כתגובה היא ממתגת את עצמה כחברה ירוקה שמוכרת רק קמינים שנחשבים סביבתיים. דוגמה נוספת היא אתר השוואת חללי עבודה – ספייסנטר שזיהה בתקופת הקורונה את הצורך בשוק והוסיף את זיהוי התו הסגול במתחמי עבודה משותפים. דוגמה נוספת? חברת קייטרינג מתעוררת לשגרת הקורונה ועל כן ממתגת את עצמה כחברה שיודעת להכין מארזי אירוח מושקעים עבור ארוחות גדולות.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

החלק המשלים

יש להבין שגם אם מחליטים לשנות מיתוג וגם אם משקיעים מחדש בכול הנוגע לשימוש בשירות –  ממשק משתמש (UI), חוויית משתמש (UX), עיצוב, לוגו וכדומה, עדיין חשוב לזכור שללא החלק המשלים לא מגיעים לשום מקום. מהו אם כן אותו חלק משלים? ובכן מדובר בחשיפה. שנרחיב? גם המיתוג המושלם ביותר לא יוביל ליעד הרצוי אם הוא לא יגיע בצורה נכונה לקהל היעד, ועל כן תמיד נדרשים להשקיע בשני ממדי משלימים: מיתוג וחשיפה, כאשר את הפרמטר השני ניתן להתניע רק ע"י עבודת שיווק אינטנסיבית ונכונה.

בחינה עצמית

אז האם גם העסק שלכם זקוק בימים אלו להתרענן עם מיתוג חדש? ובכן קיימים כמה סממנים שבהחלט מסייעים לקבל תשובה נכונה – ענו על השאלות הבאות:

  • תחום העסק עלה לאחרונה למודעות מאספקט חדש?
  • אילו מתחרים חדשים נוספו לאחרונה לשוק?
  • איתרתם פלח חדש של לקוחות אופציונאליים שהשירות/המוצר שלכם יכול להתייחס אליו?
  • באיזה שלב עומדים לפתח את המוצר/השירות ומחפשים דרך להודיע על כך לקהל הלקוחות?
  • האם המיתוג הקיים מוביל ליעדים הרצויים?
  • האם מבקשים להגדיר המרות חדשות?

לסיכום, רי-ברנדינג או מיתוג מחדש הוא עניין של התאמה לעסק

אם גם אתם מבקשים להעלות את העסק לשלב הבא, אם גם אתם מבקשים "לתפוס גל" על שיח ציבורי, אם גם אתם מבקשים להתחיל לנוע קדימה, אם גם אתם מבקשים לייעל את נראות האתר ובאופן כללי אם גם אתם מבקשים להוציא את העסק מהקיפאון שבו הוא נמצא, הגיע הזמן לעשות מעשה – למתג את העסק מחדש. למה ניתן לצפות? להליך מובנה של ניתוח הקיים ומיקוד ההגדרות הנוכחיות – כולל תהליך אסטרטגי מובנה ומסודר, והגדרה מחדש של סממנים חזותיים לצד מסרים מדויקים.