ראשי » מיתוג » הדרך שלכם עם מיתוג מוצלח – שלושה שלבים למיתוג מוצלח

הדרך שלכם עם מיתוג מוצלח – שלושה שלבים למיתוג מוצלח

אם נסתכל על זה מהצד, מיתוג עסקי אינו מאוד שונה ממיתוג פרסונלי. כל אחד מאתנו ממתג את עצמו בדרך כזו או אחרת. כל אחד מחליט מה הוא רוצה להבליט, כיצד הוא רוצה שאנשים יתפסו אותו וכדומה. עם זאת, בעוד שתהליך המיתוג האישי הוא הרבה פעמים בלתי מודע ואף תהליך שיכול להתפרס על פני חיים שלמים. הרי שמיתוג עסקי צריך להיות מודע, נקודתי, מדויק ויחסית חד ומהיר. אז מהו בדיוק וכיצד מניעים את התהליך? המשיכו לקרוא!

מיתוג - נעים להכיר

אז מה זה בעצם? זהו רעיון שעליו מושתת בית העסק – הקונספט שמניע ומייחד את הפעילות העסקית. מתוך המיתוג נגזרים שלל ערכים שמשפיעים באופן ישיר על החוויה. הן מבחינתקהל היעד והן הרושם הראשוני. עם זאת, מדובר בהרבה מעבר לכך. פעולת המיתוג הנכונה מסייעת למקד את העובדים. מעבר לכך היא עוזרת להגדיר משימות, לנווט מהלכים שיווקיים, להבליט תכונות רצויות ולחלק משימות. באופן כללי ככל שהמיתוג מותאם העסק מקודם לעבר היעדים הרצויים.

שלב אחר שלב למיתוג מוצלח

מחליטים להשקיע במיתוג באופן מקצועי ומבוסס? להלן 3 שלבים שיש לעבור בכול פעם מחדש: שלב ההגדרה, שלב ההנחתה לפרקטיקה ולבסוף שלב החיבור להיבט הארגוני והשיווקי. ברור? כנראה שלא ועל כן נעצור להסביר יותר לעומק מהי החשיבות של כל שלב ומהו בדיוק כולל. שנתחיל?

שלב 1: שלב ההגדרות

בשלב זה עוסקים באופן מעמיק במחקר אודות מהות העסק, ייחודיות העסק, מאפייני קהל יעד וכדומה, וזאת לצד מחקר שוק, הגדרת מטרה, אפיון המסרים הרצויים והתחלה של בניית אסטרטגיה שיווקית.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

שלב 2: הנחתה לפרקטיקה

לשלב זה ניגשים לאחר שהכול כבר הרבה יותר ברור, כך שניתן להתחיל לעבור לפרקטיקה – לבחירת סלוגן ולבניית שפה עיצובית וגראפית, כולל עיצוב פונט, בחירת צבעוניות, הגדרת האופי של הטקסטים וכדומה.

שלב 3: חיבור להיבט ארגוני שיווקי

בשלב זה כבר ניתן לחדד את העשייה ברמת ה UI (ממשק משתמש) וברמת ה UX (חווית משתמש שנובעת מאופי האתר/האפליקציה), כאשר יש הרבה עבודה פנימית ולא רק עבודה חיצונית שיווקית, משמע בין היתר נעשית עבודה ארגונית שנוגעת לצוות ולהגדרות של תתי מטלות.

מצפן מיתוגי

אז אם מבקשים להעלות מחירים, להגביר את הערכה של הלקוחות, להצליח לגבור על המתחרים, ליהנות מהכנסה יותר משמעותית, להיות רגועים שהעסק מגובה בליווי מקצועי שמהווה מצפן בתחום ואם מבקשים להגדיל את קהל הלקוחות ולהבהיר לעצמכם (ולכולם) מהי זכות הקיום של העסק, בהחלט שווה להשקיע במיתוג עסקי מקיף ומקצועי. מחפשים את אותו זרז שיגרום גם לכם לקדם את העסק לעבר המקום שלו הוא ראוי? תחשבו שאם רק מבקשים לגרום ללקוחות להעדיף אתכם, לחבר אותם לעסק ממקום רגשי ולמצוא את אותו בידול ייחודי שמשפיע על סך התפיסה, רק צריך לקבל החלטה להשקיע כראוי במיתוג.